Історія розвитку фунікулеру

Вже майже 100 років кияни та гості міста охоче користуються оригінальним видом транспорту - фунікулером. Фунікулер - це похила залізниця з канатною тягою, що з'єднує Печорський і Подільський райони міста.

Ідею збудувати його подав інженер А. А. Абрагамсон. Проект узялися розробляти інженери М. К. П'ятницький та М. І. Баришников. З 1902 по 1905 рік тривало спорудження київського фунікулера. Урочисте відкриття відбулося 7 травня 1905 року. Колії підйому простягнулися на двісті метрів. Спочатку фунікулер з'єднував верхню терасу Володимирської гірки з вулицею Боричів тік. Називався він Михайлівським механічним підйомом, припускають, що таку назву він отримав тому, що, піднявшись на гору, пасажири відразу потрапляли до Михайлівського Золотоверхого монастиря.

Слід зазначити, що незвична транспортна споруда виявилася надійною в експлуатації і досить сучасною. В 1928 році фунікулер було реконструйовано, лінію подовжено на 38 м до вул. Жданова, поблизу Поштової площі. 1958 року проведено кардинальну реконструкцію. У машинному залі, що міститься на верхній станції, встановили сучасне устаткування, яке гарантувало повну безпеку руху. Перебудували верхню і нижню станції, замінили самі вагончики. Вони мали м'які сидіння, були розділені на окремі купе.

В 1984 році завершилася капітальна реконструкція київського фунікулера, що надала його станціям сучасний вигляд. Особливо своєрідно виглядає нижня станція, де арки наче піднімаються нагору по схилу (архітектори Янош Віг, Валентин Єжов та ін.).

Київський фунікулер виконує значний обсяг перевезень. Щодоби його послугами користується 13 200 тисяч киян та гостей міста. І хоч рейс триває всього 2,5-3 хвилини, пасажири встигають помилуватися мальовничим краєвидом, що відкривається перед ними.