Історія розвитку міського тролейбуса

Тролейбус почав діяти у Києві 5 листопада 1935 року (другий у Радянському Союзі після Москви). Перший маршрут пролягав по вулиці Червоноармійській (тепер вулиця Велика Васильківська) від вулиці Загородньої (тепер вулиця П. Любченка) до площі Льва Толстого. На маршруті довжиною 3,5 км курсувало 4 тролейбуси моделі ЛК.

На кінець 1940 року в місті було три маршрути: "вулиця Загородня -Вокзал"; "Вокзал - площа 3-го Інтернаціоналу" (тепер Європейська площа); "вулиця Загородня - площа 3-го Інтернаціоналу". Тролейбусний парк складався з 47 машин, протягом 1940 року ними було перевезено 15 млн. пасажирів.

Після визволення Києва від німецько-фашистських військ почалася відбудова електротранспортного господарства столиці. І вже через рік, 5 листопада 1944 року декілька тролейбусів вийшли на перший довоєнний маршрут. Згодом було прокладено нові лінії в багатьох районах міста.

У Києві вперше в світі розроблено технічну документацію та здійснено зчеплення тролейбусів у поїзди. Впровадження їх розпочалось у 1968 році. Максимальної кількості поїздів було досягнуто 1983 року (296), коли в поїздах експлуатувалося 55% наявного парку тролейбусів. Тролейбусні поїзди експлуатували до 1993 року, поки їх повністю не замінили румунські та чеські тролейбуси надвеликої місткості. З 1998 року в столиці стали експлуатувати такі ж тролейбуси виробництва авіаційного заводу "Авіант". На сьогодні діє 43 тролейбусних маршрутів, загальна довжина яких становить 774 км. Перевезення пасажирів здійснюється 403 транспортними одиницями.

У Києві діють 4 тролейбусні депо.

Тролейбус МТБ – 82. Випускався з 1946 по 1961рр.

Тролейбус СВАРЗ-К1. Випускався з 1959 р.

Тролейбус ЗіУ-5. Випускався з 1960 по 1972рр.